کارنمای معلمی تربیت معلم {۵۷۲}
کارنمای معلمی تربیت معلم {۵۷۲}
پروژه در دانشگاه فرهنگیان ، ماهیت روایی دارد و به نوعی خود پژوهی است . در این واحد درسی ، باید تجارب گوناگون دانشجو و افکارش بازبینی و تحلیل شود و مجموعه ای از باورها ، اعتقادات ، کاستی ها و ایده ها برای آینده شخصی دانشجو طرح گردد. دانشگاه فرهنگیان برای دمیدن روحی تازه به بدنه ی آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است و این روح در درس پروژه به کمال وجودی خود می رسد . به عبارت دیگر ، درس پروژه پایان داستان تربیت معلم بوده و حلقه پیوند دهنده تجارب برای کسب شایستگی معلم شدن است.
کارنمای معلمی
رشته علوم تربیتی ) آموزش ابتدایی ( دوره کارشناسی پیوسته
چکیده
داشتن علم به تنهایی ارزش نیست . علم دانشمند زمانی اهمیت دارد که آن را به دیگران منتقل کند و البته زکات دانش ، آموختن آن به بندگان خداست .
معلم در مقام تعلیم ، راهبر و راهنمای علمی افراد زیادی است و این موقعیت حساس سبب تلاش او در حل مشکلات علمی می شود که نتیجه اش ، بالا رفتن سطح علمی وی نیز خواهد بود.
آموزش و پرورش سنگ بنای هر جامعه ای است . بهترین راه شناخت نظام آموزشی هر کشوری ، آشنایی با نحوه ی تربیت معلمان آن کشور است .
نگارش این پروژه سبب می شود که دانشجو معلم خودش را بهتر شناخته ، اهداف و ایده های خود را نسبت به آینده ی خویش بداند و با یک رویکرد بهتر به شغل معلمی وارد سیستم آموزشی کشور شود.
پروژه در دانشگاه فرهنگیان ، ماهیت روایی دارد و به نوعی خود پژوهی است .
در این واحد درسی ، باید تجارب گوناگون دانشجو و افکارش بازبینی و تحلیل شود و مجموعه ای از باورها ، اعتقادات ، کاستی ها و ایده ها برای آینده شخصی دانشجو طرح گردد.
دانشگاه فرهنگیان برای دمیدن روحی تازه به بدنه ی آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است و این روح در درس پروژه به کمال وجودی خود می رسد .
به عبارت دیگر ، درس پروژه پایان داستان تربیت معلم بوده و حلقه پیوند دهنده تجارب برای کسب شایستگی معلم شدن است.
این پروژه نتیجه ی مشاهده ها و تجربه هایی است که طی چهارسال در دانشگاه فرهنگیان اندیمشک کسب نموده ام به همین سبب تلاش نمودم خلاصه ای از تفکراتم نسبت به شغل معلمی قبل و بعد از ورود به دانشگاه فرهنگیان را در چهار فصل به رشته تحریر درآورم .
فصل اول:
به دوران پیش از دانشگاه و عوامل تشویق بنده برای ورود به عرصه معلمی می پردازد .
فصل دوم:
مربوط است به دوران دانشگاه و خاطراتی که از دوستان و درس هایم برجای مانده است .
سوم :
به تعریف مدیریت کلاس و عناصر مؤثر در آن پرداخته شده .
فصل چهارم:
به طور اجمالی روش ها و فنون تدریس معرفی می شوند.
فصل پنجم:
چالش هایی که دانشگاه فرهنگیان با آن مواجه است بیان می شود
فصل ششم:
تلاش کرده ام تا به بیان چالش های آموزش و پرورش و راهکارهای برون رفت از آن بپردازم . در فصل ششم به تشریح معلمی کردن خود در آینده می پردازم. در نهایت در فصل هفتم به بیان تعهدات خود به عنوان یک معلم می پردازم.
یک پدر بخشنده آب و گل است یک پدر روشنگر جان و دل است لیک
اگر پرسی کدامین برترین آن که دین آموزد و علم یقین
) محمد حسین شهریار(
واژگان کلیدی : تربیت , علم ، دانشگاه فرهنگیان ، معلم ، دانش آموز
فهرست
مقدمه ………………………………………………………………………
فصل ۱ : تجارب تحصیلی پیش از ورود به دانشگاه …………….
۶,۶. ابتدایی ………………………………………………………………..
۱,۶. راهنمایی ……………………………………………………………..
۹,۶. دبیرستان ……………………………………………………………..
فصل ۲ : دانشگاه فرهنگیان و تجارب حاصل از آن ……………..
انتظارات اولیه من از دانشگاه ……………………………………………
۱,۱. ترم اول ……………………………………………………………….
۹,۱. دوم ………………………………………………………………
۴,۱. ترم سوم …………………………………………………………….
۲,۱. ترم چهارم ……………………………………………………………
۱,۱. پنجم ……………………………………………………………..
۵,۱. ترم تابستان………………………………………………………….
۸,۱. ششم …………………………………………………………..
۳,۱. ترم هفتم ……………………………………………………………
۶۱,۱. نتیجه گیری از ترم ها……………………………………………..
فصل ۳ : چالش های دانشگاه و افق پیش رو …………………
چالش های موجود در دانشگاه ………………………………………..
۱,۹ : چالش های پیش رو……… ……………………………………..
۹,۹ : تشریح معلمی کردن خود در آینده ……………………………..
۴,۹ : نتیجه گیری………………………………………………………..
فصل ۴ : تعهدات حرفه ای دانشجو معلم ……………………..
منابع ……………………………………………………………………..
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- ۰ نظر
- ۰۸ فروردين ۰۲ ، ۱۹:۱۵