کارورزی۴ درس پژوهی : الهیات و معارف اسلامی {۴۲۳}
کارورزی۴ درس پژوهی : الهیات و معارف اسلامی {۴۲۳}
گزارش حاضر در ارتباط با کارورزی۴می باشد که موضوع ان درس پژوهی است. درس پژوهی به طور کلی به معنی پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس میباشد. گروهی از معلمان موضوع خاصی از برنامه درسی را برمی گزینندو ان را به عنوان واحد کار طراحی و اجرا و ارزیابی می کنند و از محصول ان در تدریس بهتر استفاده می کنند. یکی از اعضای گروه برنامه را اجرا و دیگران در جهت رسیدن به الگوی مشترک انرا نقد و اصلاح می کنند و در واقع گروه درس پژوه کار می کنند تا تدریس را مورد مشاهده قرار داده و پس از نقد و بررسی انرا به شیوه ای بهینه اصلاح نموده تا به تدریس برسند. نمونه نقشه ذهنی کارورزی ۴,موضوع کارورزی,اهداف کارورزی ۴,چکیده کارورزی ۴,کارورزی ۴ چیست,اهداف کارورزی ۴ ,گزارش نهایی کارورزی ۴,کارورزی ۴ علوم تربیتی,ماموریت من در کارورزی ۴,گزارش نهایی کارورزی ۲,نتیجه گیری گزارش کارورزی فرهنگیان,نمونه گزارش کارورزی ۴ علوم تربیتی,فرم گزارش فرآیند آموزش پژوهی در نیمسال اول,نمونه گزارش کارورزی۴,نمونه گزارش کارورزی ۴ علوم تربیتی رایگان,دانلود نمونه کارورزی ۴ رشته علوم تربیتی,چکیده کارورزی ۴,گزارش نهایی کارورزی ۴,نمونه گزارش کارورزی ۴ درس پژوهی,تحقیق کارورزی علوم تربیتی,نمونه کارورزی۴,فرم های کارورزی ۴ دانشگاه فرهنگیان کارورزی ۴, کارورزی ۴ تربیت معلم , تربیت معلم ,کارورزی فرهنگنیان ,کارورزی ,karvarzisara.ir,;hv,vcdsvh ,کارورزی تربیت معلم
الهیات و معارف اسلامی
کارورزی۴ با محور درس پژوهی
مختصری از کارورزی ۴ :
گزارش حاضر در ارتباط با کارورزی۴می باشد که موضوع ان درس پژوهی است. درس پژوهی به طور کلی به معنی پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس میباشد. گروهی از معلمان موضوع خاصی از برنامه درسی را برمی گزینندو ان را به عنوان واحد کار طراحی و اجرا و ارزیابی می کنند و از محصول ان در تدریس بهتر استفاده می کنند.
یکی از اعضای گروه برنامه را اجرا و دیگران در جهت رسیدن به الگوی مشترک انرا نقد و اصلاح می کنند و در واقع گروه درس پژوه کار می کنند تا تدریس را مورد مشاهده قرار داده و پس از نقد و بررسی انرا به شیوه ای بهینه اصلاح نموده تا به تدریس برسند.
مبتنی بر طراحی واحد یادگیری از طریق فرایند درس پژوهی بود.
این کارورزی ۴ به صورت گروهی انجام شد لذا پس از برگزاری جلسات توجیهی در خص وص این کارورزی با صلاح دید استاد مربوطه به تشکیل یک گروه ۴نفره متشکل از خودم و سه نف ر از دوستانم منجرشد .
درکارورزی اول به مشاهده ی تدریس معلم و بررسی مشکلات فضای آموزشی پرداختیم.
در کارورزی دوم درکلاس به عنوان دستیار معلم حضور پیدا کردیم . بدین صورت که با پرسش از دانش آموزان و حضور و غیاب آنان به ایشان درامورکلاس کمک کردیم.
درکارورزی سوم به صو رت نیمه مستقل و با کمک معلم راهنما با گفتن نکات لازم تدریس انجام دادیم .
و اکنون کارورزی چهارم…
آموزش و پرورش به عنوان فرایندی ارزشمند و گرانبها، شامل مجموعه تلاش های سنجیده و منظم برای رسیدن به اهداف متعالی و مشخص است. تلاشی تدریجی برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه کودکان ، نوجوانان و جوانان در تمامی ابعاد تا آن ها را برای زندگی واقعی آماده سازد و راه و رسم زندگی و چگونه زیستن را به آن ها بیاموزد.
برای آن که این نظام کارایی و پویایی مداوم و مستمر داشته و راه حل های اساسی و بنیادی برای مسائل و مشک لات موجود خود بیابد،نیازمند آن است که پژوهش را سر لوحه ی کار خود قرار داده و یافته های پژوهشی را به کار گیرد.
یکی از رویکرد های پژوهشی که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته، درس پژوهی است که براساس آن معلمان در جلسات هم اندیشی پیرامون اهداف دروس با یکدیگربه بحث و تبادل نظر پرداخته،برنامه ی تدریس خود را تدوین نموده و آن را به مرحله ی اجرا می گذارند و سپس به نقد و بررسی و اصلاح آن می پردازند .
یعنی در سه جنبه ی طراحی،اجرا و ارزیابی یک برنامه با یکدیگر همفکری، همکاری و همیاری می کنند .
فهرست
مقدمه ………………………………………….
بخش اول تعیین هدف ………………………..
وضعیت موجود: ………………………………..
اهداف و اصول حاکم بر این کارورزی عبارت است از:……….
بخش دوم: طراحی واحد یادگیری ……………
۲(طراحی نقشه ذهنی ………………………
۲_۲(استخراج ایده …………………………….
- ۳_۲(شایستگی مورد نظر: …………………………..
- ۴_۲( طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هریک از آنها ………
۵_۲( تعیین تکلیف عملکردی ………………………………………….
۶_۲(طرح پرسش های مرتبط با درس………………………………..
۱_۲(طراحی تکلیف یادگیری۱ …………………………………………
۸ _۲(نگارش گزارش روزانه کارورزی) فرم الف( ………………………
- ۹_۲(بازخورد استاد راهنما: …………………………………..
- ۱۱_۲(طراحی تکلیف یادگیری۲: ……………………………..
۱۱_۲(کاربرگ الف:نگارش گذارش روزانه کارورزی ……………………
۱۲_۲(فرم ب گزارش جلسات بحث و گفت وگو در گروه درس پروژی …..
۱۳_۲(کاربرگ ب:گزارش جلسات بحث و گفت وگو …….
۱۴_۲(انچه ازاین تجربه اموختم: ……………….
بخش سوم:اجرای واحد یادگیری …………………..
تولید مواد آموزشی مورد نیاز برای اجرای طرح واحد یادگیری …………
۲_۳( هدایت فرآیند یادگیری:………………….
بخش چهارم: ………………………………..
بخش پنجم : تامل و بازنگری ……………….
روایت من از کارورزی ۴ ……………………….
بخش اول :روایت فرایند درس پژوهی و توسعه حرفه ای …….
بخش دوم:کدگذاری واستخراج مضامین: ……………..
بخش سوم: تحلیل و تفسیر یافته ها ………………….
منابع: ……………………….
ضمائم: ………………………
فرم خود ارزیابی ………….
تقویم اجرایی ……………….
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.